adidas lancerer bolden til EM 2020 | Uniforia er landet!
I dag får vi afsløret den officelle kampbold til en af 2020's største begivenheder - Europamesterskaberne i fodbold. Og det er et ret specielt design til en ret speciel turnering.
EM 2020 bliver ikke blot spillet i ét, men 12 forskellige lande. Det er første gang at turneringen har mere end to værtslande. Dette er besluttet for at fejre 60 års-jubilæum for turneringen.
For sådan et specielt begivenhed skal man have en speciel bold. Og der kommer Uniforia ind i billedet. Jeg synes, vi skal nyde billederne først og så tage en snak om designet bagefter.
Fortsættes nedenfor.
Det store miks af kultur, fodboldstil, fans, kunst, musik og følelser er inspirationen for denne bold. Den store forskellighed i Europa er fokuspunktet i designet af Uniforia, hvilke er mere væsentligt end nogensinde. Og ligesom turneringsstrukturen, så er bolden heller ikke noget, vi har set før.
Designet består af en række forskellige farver. Den er både kaotisk og strømlinet på samme tid. De vilde neonfarver med pink, blå og gul er i stærk kontrast til de sorte elementer, der ligner, at de er blevet penslet på bolden. Så har vi selvfølgelig også adidas-logoet samt det officielle logo for EM 2020-turneringen.
En fed detalje er også, at navnene og koordinaterne på værtsbyerne er trykt på bolden. Endnu en god måde at repræsentere Europa på!
Vi ved, der stadig er længe til turneringsstart den 12. juni 2020. Men nu er ventetiden blevet en smule nemmere. Det bliver vildt at se denne bold i aktion og være en del af fodboldhistorien.