20 år med Nike | Nyt, men klassisk Nerazzurri-look
2018/19-sæsonen markerer et 20-års jubilæum for samarbejdet mellem FC Internazionale Milano og Nike. For at fejre dette kombinerer klubbens nye hjemmebanetrøje elementer fra to fanfavoritter fra fortiden, nemlig Inters første Nike-trøje fra 1998/99 og den ultra populære 2010/11-trøje. Værsgo!
Det bliver en nervepirrende sæsonafslutning, Inter-fans verden over går i møde, når Nerazzurri møder Lazio i den sidste Serie A-kamp i 2017/18-sæsonen. Kampens udfald afgør, hvilken klub der kvalificerer sig til næste sæsons Champions League-gruppespil. Det betyder, at Icardi & Co. skal præstere på sit højeste, og netop dét forventes også til næste sæson, hvor Inter endnu engang skal forsøge at blande sig i topstriden.
Til næste sæsons kampe har Nike i dag præsenteret Inter Milans Hjemmebanetrøje 2018/19, der introducerer et klassisk sort, blå og guld look. Sammenlignet med 2017/18-sæsonens Nerazzurri Hjemmebanetrøje, der indeholdt en bemærkelsesværdigt asymmetrisk udgave af de klassiske sorte og blå striber, er Nike nu vendt tilbage til et lidt mere traditionelt Inter-look.
“There is no better way to celebrate two decades of success than by going back to the start of this relationship while also drawing inspiration from a stylistic high point,” siger Pete Hoppins, Nike Football Apparel Senior Design Director.
Desuden kan man på fronten af trøjen se et grafisk print, der er inspireret af Inters kælenavn 'Il Biscione' (den store græsslange), hvilket ses i bunden af de blå striber. Sidste men ikke mindst pryder et gyldent Swoosh og teksten 'Nerazzurri' Inters Hjemmebanetrøje 2018/19. En sprød detalje, der får én til at tænke på Inters storhedstid i de sene 00'ere.