Salgs og leveringsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på
unisport.dk.
Unisport.dk drives af
Unisport A/S
CVR-nr. 30800680
Bådehavnsgade 38
2450 København SV
Tel.: 33250803
Email: unisport@unisport.dk
For at handle på Unisport.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt
betalingskort, som vi accepterer.
Betaling og levering
Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard og MobilePay. Anvendes MobilePay til
betaling opkræves gebyr for det underliggende betalingskort.
Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvor der er tale om en personalisering (tryk på
produkter) trækker vi betalingen, når udførelsen påbegyndes.
Herudover tilbydes også en betalingsløsning gennem Klarna Bank AB (publ). Anvendes denne betalingsløsning, videregiver vi oplysninger om dig (identitet og kontaktdetaljer) og dit køb til Klarna med det formål, at Klarna kan håndtere din anmodning om brug af betalingsløsningen samt håndtering af selve betalingen. Klarnas behandling af dine personoplysninger sker i henhold til Klarnas privacy notice og Klarnas handelsbetingelser, som du bliver præsenteret for i forbindelse med dit køb.
Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger
fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.
Vi leverer varerne med Post Nord eller GLS og leverer i hele Danmark, samt flere
udenlandske destinationer, som fremgår af vores checkout, når du vælger
leveringsadresse.
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 30 dage. Fortrydelsesfristen
udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt , får varen i
fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag
eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Du har dog ikke fortrydelsesret ved køb af personaliserede produkter. Hermed forstået
produkter, der skal have tryk i form af eget navn, spillers navn, flag, ærmemærker eller
anden form for tilvalg, der gør at varen skal behandles efter dit ønske. Returretten
frafalder på det tidspunkt hvor vi går i gang med at trykke varen, jævnfør
Forbrugeraftaleloven, § 18, stk. 2, nr. 3 og du modtager en email der orienterer omkring at
ordren er lagt til tryk.
Bemærk at der ved tryk på trøjer, tilbydes to forskellige slags tryk (Originalt eller
standard), hvor kun det ene fremgår af siden. Kan du vælge originalt tryk, er det lig det
spillerne har på deres spilletrøjer. Kan du vælge standard tryk, er det et tryk der er
sammenligneligt, men ikke er det originale. Der kan derfor forekomme farveforskelle,
samt at skrifttypen ikke er identisk, med originaltrykket. Du kan læse mere om
forskellene på tryk her.
Ydermere understreger vi at tryk til spillere kan ændres op til sæsonstart eller
turneringsstart. Derfor er der ingen garantier for at et udbudt tryk bliver det brugte for
klub- eller landshold, før de officielle spille- og tryklister indleveres til forbundet.
Sådan fungerer fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende en
e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til eller ringe til henholdsvis:
Tel.: 33250803
Email: unisport@unisport.dk
Det er også muligt at starte en Live-Chat med os indenfor vores åbingstid.
Du kan udfylde og indsende fortrydelsesformularen her (https://www.emaerket.dk/external-
files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf) eller en hvilken som helst anden utvetydig
meddelelse om, at du fortryder, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder
købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os eller
til
Unisport A/S
Sleipnersvej 2
4600 Køge
Uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at
fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30
dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for
returnering af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle
leveringsomkostninger, såfremt du returnerer hele ordren. Hvis du har valgt en
leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du
dog ikke merudgiften refunderet. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og
under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din
meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen i op til 7 dage indtil vi har
modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er
returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du
benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som
følge af tilbagebetalingen.
Du bedes vedlægge en kopi af fakturaen, ordrebekræftelsen eller tydeligt vedlægge et
stykke papir med dine oplysninger inklusiv ordrenummeret. Det vil lette vores
ekspedition betragteligt.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af
varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde,
som den fungerer på.
Du må normalt prøve varen på samme måde, som man kan og må i en forretning,
men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må
eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, kan vi ikke tage den retur og du vil få den returneret hurtigst muligt. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke
købsbeløbet. Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du
bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Bed om og gem derfor
postkvittering samt track and trace nummer.
Reklamation
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale eller
fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Du kan reklamere over mangler
ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at sende os en email med minimum 7 billeder af det beskadigede produkt - Billeder af top / bund, hver side samt et nærbillede af selve skaden.
Emailen skal sendes til unisport@unisport.dk og indeholde:
- Emnelinje: Reklamation + dit ordrenummer
- Forklar detaljeret, hvordan fejlen opstod, og vedhæft billederne
Herefter vil vi vende tlibage til dig med yderligere informationer. Du skal derfor ikke sende produktet retur til os, før vi oplyser dig om det.
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Dog
skal du stoppe med at benytte produktet ved fundet reklamation, for at vi har mulighed
for at vurdere reklamationen korrekt.
Ved køb af fodboldstøvler og -sko, er det vigtigt at de er lavet til forskellige underlag,
såsom græs eller kunstgræs. Du kan læse mere om hvilke type knopper, der passer til
hvilke underlag her. Ydermere fremgår det af
produktbeskrivelsen, fakturaen og indlægsseddel i kassen fra leverandøren. Bruges de
på forkert underlag, kan det betyde at vi ikke kan godkende en reklamation.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus,
Toldboden 2,
8800 Viborg.
Du kan oprette en klagesag via deres netportal www.naevneneshus.dk
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det
er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klage indgives her -
http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse
unisport@unisport.dk.
Vi anbefaler dog altid, at du kontakter os, for at finde en løsning på et problem.
Opdateret: 19. Februar 2025